فراخوان| فناوران حوزه معدن  برای همکاری دعوت شدند

فراخوان| فناوران حوزه معدن برای همکاری دعوت شدند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70998
ایجاد ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع بزرگ یکی از اقدامات مورد نظر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. در این راستا، شتاب‌دهنده صدر فردا با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی برای بومی‌سازی یکی از تجهیزات مورد نیاز در حوزه معدن فراخوانی منتشر کرد.

شناسایی شرکت­‌ها و موسسات فناور حقوقی که توانمندی بومی‌سازی و ساخت نمونه «پراپ جک‌های هیدرولیکی مورد نیاز معادن زغال‌سنگ» را دارا هستند، در این فراخوان مد نظر است.

یکی از مهم‌ترین مراحل در فرآیند حفاری و بهره‌برداری از فضاهای زیرزمینی از جمله معادن زغال‌سنگ، تامین پایداری و ایمنی سقف آنها با در نظر گرفتن ملاحظات فنی و اقتصادی است.

در روش سنتی سیستم‌های نگهداری با استفاده از تیر­های چوبی طراحی و اجرا می‌شود. با این وجود با گذشت زمان و با هدف تامین مقاومت و ایمنی بیشتر معادن در تلاش هستند تا سیستم‌های نگهداری پیشرفته را جایگزین این تیرهای چوبی کنند.

این فراخوان با هدف بومی‌سازی تجهیز نگهدارنده سقف کارگاه‌های معدنی که جایگزین سامانه‌های قدیمی چوبی خواهد شد، طراحی و منتشر شده است.

بر اساس آن از فناوران توانمند دارای پتانسیل بالقوه و بالفعل دعوت شده است تا برای بومی‌سازی پراپ جک‌های هیدرولیکی مورد نیاز معادن زغال‌سنگ اعلام آمادگی کنند.

شرکت‌های علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت و همچنین پایگاه اینترنتی شتاب‌دهنده صدر فردا، فرم‌های لازم برای ارسال مشخصات و اعلام آمادگی را دریافت و این فرم‌ها را به آدرس پست الکترونیک info@sadrefarda.com، ارسال کنند.

پس از بررسی و ارزیابی فرم و سوابق دریافتی در صورت تایید اولیه، از سوی شتاب‌دهنده با فناور تماس گرفته می‌شود. در ادامه مسیر با برگزاری جلسه‌های مشترک، بحث، تبادل نظر لازم انجام می‌گیرد و در صورت توافق، همکاری صورت می‌پذیرد. سوابق علمی و اجرایی فناوران باید در قالب فایل ورد یا پی دی اف، ارسال شود.

گزارش از  مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/33

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
طرح‌های فناورانه حوزه معدن سرمایه‌گذار جذب می‌کند
طرح‌های فناورانه حوزه معدن سرمایه‌گذار جذب می‌کند
99/08/18 - 08:53
ارتقای فناوری صنایع| دانش‌بنیان‌های حوزه معدن و متالورژی فراخوانده شدند
ارتقای فناوری صنایع| دانش‌بنیان‌های حوزه معدن و متالورژی فراخوانده شدند
99/05/14 - 11:01
فراخوان؛ شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مواد و تجهیزات دعوت شدند
فراخوان؛ شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مواد و تجهیزات دعوت شدند
99/02/22 - 09:31
بیشتر بخوانیم